mandag den 25. juli 2011

Bålsted og terrassevarmer...



Genbrug en gammel tromle fra en vaskemaskine og en beton parasolfod, når tromlen er varm er forbrændingen næsten røgfri fordi alle røggasser forbrændes, genial at lave mad over, prøv det, prøv det...
*VIGTIGT* Husk at lade drivakslen sidde på, den skal i parasolfoden så bålstedet står sikkert *VIGTIGT*


Opdatering juli 2013


For at få bålstedet til at stå sikkert har jeg sat det ind i min røgegrill så nu har jeg også et låg at sætte over

Hvis man kigger på trumlen kan man til venstere se et glat stykke med nogle huller, dem er der 3 af og her kunne man montere metalben hvis man ønsker en fritstående grill

6 kommentarer:

  1. Røgfrit bål? - Det er da bedre en gamle dages røgvendere!

    SvarSlet
  2. Sjov idé, det vil jeg huske når vi skal skifte vaskemaskinen ud :)

    SvarSlet
  3. De der røgvendere har mange ledt efter men aldrig fundet

    SvarSlet
  4. Har lige kigget lidt rundt på din blog, den ser meget inspirende ud. Genial ide med vaskemaskinetrumlem, den vil jeg huske på.

    vh Dorte

    SvarSlet
  5. hvordan fik du tromlen fra vaskemaskine fri fra plasthylsteret ? jeg har hjulene fra en gammel kontorstol den ska i

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved ikke lige hvad du mener Elsebeth, kan du sende et billede - det lyder smart at genbruge underdelen fra en kontorstol bare den kan klare varmen, tak for tippet

      Slet