lørdag den 2. februar 2013

Klyner...

Ja det mener jeg man kalder formpresset spagnum


I genbrugsen faldt jeg over denne pomfritsnitter


Og efter en ½ time i værkstedet havde jeg lavet disse Klyner, om de også skal have stearin og så videre vil vise sig


I dag fik jeg innoveret fremstillingsprocessen på plads så nu tager det ikke længere tid at fremstille en klyne end hvis man lavede en potte med potmaker og fylder den med spagnum - De to tørre er dem jeg lavede i lørdags, klar til at blive tilsået og vandet op


2 kommentarer:

  1. Hvor er det smart :)
    Er det bare helt almindelig spagnum du bruger?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja her har jeg brugt ugødet spagnum, men planen er at når det bliver tøvejr vil jeg samle indholdet fra gamle plantesække og potter og genbruge det da det nok er så næringsfattigt at det kan bruges til spiring - for at gøre dem sterile får de lige en tur i en gammel microwelle jeg vil genbruge til formålet - herom senere

      Mvh Frønørden

      Slet