torsdag den 25. april 2013

Flytbar plantereol...



Hvor heldig har man lov til at være...

I morgen går turen ud til Bjarne og jeg har fundet lidt frem jeg gerne vil bytte med, puttet det i tingkasser som passer perfekt til min nye plantereol - Tak søde datter...



I reolen fra toppen:
Anna Andersens Pelargonie - opr. Frøsamlerne
Den Enøjede Smeds Humle - opr. Frøsamlerne
"Lille Lise" Dværgtomat - opr. Min havegale nabo
Texas Wild, Ribstomat (Busk) - opr. Frøsamlerne
2 Lauerblad og en humle til Bjarne i spande på gulvet

Desuden vil jeg strø om mig med 
Lykkeposer til Frøspirer
og
Bines Blomsterbørn

Ih hvor jeg glæder mig til Vivis kage 
og hendes lommers indhold ;o)

5 kommentarer:

  1. Årh hvor jeg ærger mig over at jeg ikke kan komme :) Den der humle-ting, er det sådan en klatreplante?
    SUPER dejlig dag til jer alle i morgen - må i få solskin og ondt i maverne over alle de gode godter ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Humletingen er en ivrig klatrer, 6-8 m der hvor de laver humlekopper til ølbrygning - heldigvis visner de hver år og starter forfra året efter.

      Jeg er adoptant for Frøsamlerne og skal som sådan sørge for at der laves stiklinge til vidreformidling for at bevare den, send mail hvis du vil have en stikling.

      Jeg har lavet følgende artikel om "min" humle, der har en god historie:
      http://www.froesamlerne.dk/pdf/den_en%C3%B8jede_smed.pdf

      Slet
    2. Spændende artikel :) Dvs. hvis man havde overvejet noget til at dække et grimt plankeværk, men ikke en plante der ad åre destruerer stakittet helt, så kunne det godt være sådan en humle? :) Den har flotte blade i hvert fald.

      Slet
    3. Ja det kunne det sagtens og hvis man fjerner stænglerne sidst på efteråret, kan man også nå at male stakit inden den kommer igen

      Slet
  2. Det ser godt ud - god fornøjelse.

    SvarSlet