søndag den 5. januar 2014

Tørring af frø og planter m.m...

 Chilierne havde det lidt svær med at komme i gang ved siden af radiatoren så nu...



Jeg har dækket bakken af med madfilm for at holde på fugten sat bakkerne i tørreskabet ved 28-30 grader, så må de da snart spirre



Tørreskabet har fået en update, en reol med trådskuffer, så bliver det lettere at tørre frø og planter


Når man spænder et viskestykke fra hjørne til hjørne 
kan luften også passere og tørre nedefra


Der er plads til det hele, poser med frø, bakker med frøstande, hylder med frøstande og revet rodfrugt og asketræ til skafter og røgning


Jeg har tørret grønkål, nu er jeg ved at tørre rodfrugter så jeg kan lave mig en hurtig kop hjemmelavet suppe

Jeg kan kun anbefale at man kigger efter et tørreskab i den blå avis eller lignende, de findes faktisk billigere end en dehydrator

3 kommentarer:

  1. Smart! Den med revet rodfrugt havde jeg slet ikke tænkt på - genialt! Men har ikke lige plads til et tørreskab pt...så må nøjes med at hænge ting ved fyret.
    Hilsen Henrik Havehjerne

    SvarSlet
    Svar
    1. Fyret er også en god løsning da man udnytter en eksisterende varmekilde

      Slet
    2. Man kan også skære i grove strimler/skiver og så blende når der er tørret godt og eftertørre igen det letter arbejdet ;) fungerer bedst med en blender der har både vandrette og vinklede knive

      Slet