lørdag den 16. april 2016

Rock Otto - Den vildeste chili

Hen over efteråret og vinteren har jeg dyrket chili på værkstedet, temperaturen har været nede og runde +2 grader mest har der dog været +3 grader 


i dag var temperaturen så kommet opad igen 


Chilien der eksperimenteres med er denne Rocotto P360 hentet hos Bjarne i efteråret da han tømte drivhus. 
Den er sået af Verner, noget som også betyder meget her.
Som man kan ane er den forårsklar og de overvintrende grønne frugter er begyndt at modne!!!


På et tidspunkt fik min ven Peter en moden frugt med hjem og han såede frøene med det samme, bare for at prøve og man må sige det var en succes, alle frø spirrede på et par dage, det er jo helt vildt!!!!


Peter, det er ham der kalder den Rock Otto, har brugt og fordelt de planter han kunne så nu har jeg fået resten, nogle er priklet i potter på værkstedet


Andre 25 blev sat i Petriskåle i frøhulen og resten kommer i drivhusene i morgen. Jeg er sgi spændt på hvad fremtiden byder, det er jo en plante der vil noget på vores breddegrader uden det der LED'e kunstige lys ;)

1 kommentar:

  1. Ærgerligt at jeg ikke rigtig tænder på at så hili;-) Det ser ellers godt ud.

    SvarSlet